stanowisko ds. kontroli i kontroli zarządczej

Imię i nazwisko: Zbigniew Klimek
Telefon: 75 64 39 231
E-mail: zbigniew.klimek
Lokalizacja: budynek A, pokój nr 14, I piętro

Zakres obowiązków:

  1. Przygotowywanie projektów procedur i aktualizacja procedur kontroli.
  2. Nadzorowanie realizacji zadań wykonywanych przez pracowników referatu, w szczególności zadań z zakresu:
  3. Koordynowanie kontroli, w tym: planowanie, organizowanie i prowadzenie kontroli zgodnie z procedurami i przepisami powszechnie obowiązującymi, we współpracy z pracownikami merytorycznymi.
  4. Sporządzanie protokołów, opracowywanie zaleceń, wniosków pokontrolnych i przygotowywanie wystąpień pokontrolnych oraz przedstawianie ich do zatwierdzenia Burmistrzowi.
  5. Sporządzanie i przedstawianie Burmistrzowi rocznych sprawozdań z zakresu przeprowadzonych kontroli.
  6. Sprawdzanie realizacji zaleceń pokontrolnych.
  7. Pełnienie funkcji koordynatora kontroli zarządczej, tj. prowadzenie koordynowanie działań dla Urzędu i jednostek podległych w zakresie kontroli zarządczej z uwzględnieniem standardów dla sektora finansów publicznych. Działania podejmowane są dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy, w szczególności do zadań stanowiska należy:
    • przygotowanie procedur oraz innych materiałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania kontroli zarządczej,
    • monitorowanie skuteczności działania ustalonych systemów kontroli zarządczej,
    • sporządzanie informacji o wykonaniu planu realizacji zadań i celów za rok poprzedni oraz wniosków z funkcjonowania kontroli zarządczej, w terminach i formie określonych w przepisach, przygotowywanie propozycji usprawnień w tym zakresie,
    • zgłaszanie Burmistrzowi nieprawidłowości i zagrożeń w funkcjonowaniu Urzędu w wyniku przeprowadzonych analiz i zarządzania ryzykiem,
    • koordynowanie działań związanych z przeprowadzaniem samooceny,
    • koordynacja procesu wyznaczania celów, mierników oraz sprawozdawczości z realizacji celów,
    • przechowywanie dokumentacji kontroli zarządczej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    • pełnienie funkcji doradczej.
  8. Pełnienie funkcji Pełnomocnika Burmistrza ds. Ochrony Sygnalistów, realizującego zadania określone w Regulaminie zgłoszeń wewnętrznych i ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii Europejskiej w Urzędzie Miejskim w Kowarach oraz w przepisach powszechnie obowiązujących, a w szczególności:
    • przyjmowanie i wstępna analiza zgłoszeń,
    • prowadzenie rejestrów zgłoszeń,
    • prowadzenie postępowań wyjaśniających zgodnie z procedurą,
    • prowadzenie kampanii informacyjnych wśród pracowników Urzędu Miejskiego,
    • przygotowywanie projektów i aktualizacja procedur.
  9. Bieżące przekazywanie do zespołu redakcyjnego BIP informacji publicznych w zakresie merytorycznym swojego stanowiska oraz odpowiedzialność za treść przekazywanych informacji.
  10. Systematyczne wykonywanie przeglądów informacji z zakresu swojego stanowiska pracy, zamieszczonych w BIP, czuwanie nad ich aktualnością.
  11. Udzielanie informacji publicznej z zakresu swojego stanowiska pracy.
Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował: