Zarządzenie nr 72/2008
ZARZĄDZENIE Nr 72/2008
BURMISTRZA MIASTA KOWARY
z dnia 17 września 2008 r.
w sprawie: opracowania materiałów planistycznych na 2009 rok
Na podstawie § 1 ust. 1 uchwały Nr XII/53/07 Rady Miejskiej w Kowarach z dnia 30 lipca 2007 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu zarządzam co następuje:
§ 1
-
Zobowiązuję dyrektorów jednostek budżetowych, Dyrektora Zarządu Eksploatacji Zasobów Komunalnych oraz kierowników wydziałów i samodzielnych pracowników samorządowych Urzędu Miejskiego w Kowarach do opracowania materiałów planistycznych na 2009 rok.
-
Zobowiązuję Kierownika Referatu Gospodarki Gruntami, Geodezji i Rolnictwa do opracowania informacji o stanie mienia komunalnego zgodnie z wymogami art. 180 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 z późn. zm.)
§ 2
Jednostki budżetowe prowadzące działalność w formie rachunków dochodów własnych zobowiązane są do opracowania materiałów planistycznych na 2009 rok również z zakresu dochodów własnych.
§ 3
Przy opracowaniu materiałów planistycznych należy uwzględnić założenia do projektu budżetu miasta na 2009 rok zawarte w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 4
Materiały planistyczne należy opracować w następującej szczegółowości:
1. Zakład budżetowy (wg wzoru nr 1):
-
przewidywany stan środków obrotowych na początku roku
-
dochody wg ważniejszych źródeł,
-
wydatki z wyszczególnieniem:
a) wydatków dotyczących wynagrodzenia osobowego,
b) nakładów inwestycyjnych
c) planowany stan środków obrotowych na koniec roku
d) stan zatrudnienia.
2. Jednostki budżetowe (wg wzoru nr 2):
-
dochody
-
wydatki wg klasyfikacji budżetowej
-
stan zatrudnienia
3. Rachunek dochodów własnych (wg wzoru nr 3):
-
przewidywany stan środków obrotowych na początku roku
-
dochody wg ważniejszych źródeł,
-
wydatki z wyszczególnieniem:
a) wydatków bieżących (z wyjątkiem wynagrodzeń)
b) nakładów inwestycyjnych
c) planowany stan środków obrotowych na koniec roku
4. Wydziały i samodzielne stanowiska Urzędu Miejskiego przedstawiają:
-
dochody
-
wydatki wg klasyfikacji budżetowej
-
plan zadań remontowych i inwestycyjnych
-
stan zatrudnienia
-
Planując zadania remontowe i inwestycyjne należy wyszczególnić:
-
nazwę zadania i jej lokalizację,
-
nr zadania
-
okres realizacji zadania – rok i miesiąc rozpoczęcia oraz rok i miesiąc zakończenia,
-
całkowity koszt zadania w cenach bieżących,
-
dotychczasowe nakłady - dotyczy zadań kontynuowanych
-
wysokość wydatków w roku budżetowym
-
wysokość wydatków w latach następnych – dotyczy zadań wieloletnich
-
źródła sfinansowania nakładów
§ 5
Wraz z składanymi materiałami, o których mowa w § 4, należy przedstawić dokładne ich uzasadnienie.
§ 6
Przy opracowaniu materiałów planistycznych należy posługiwać się obowiązującą klasyfikacją dochodów i wydatków publicznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2006 r. Nr z 107, poz. 726 z pożn. zm.).
§ 7
Materiały planistyczne należy przedłożyć Skarbnikowi Miasta Kowary w terminie do dnia 15 października 2008 r., który nadzoruje terminowość ich złożenia oraz kompletność.
§ 8
Na podstawie otrzymanych materiałów planistycznych Skarbnik Miasta sporządza projekt budżetu w formie uchwały budżetowej w szczegółowości określonej w art.184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 ze zm.).
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
Dokument: z08-72.pdf