Stanowisko ds. zgodności
Imię i nazwisko: Zbigniew Klimek
Telefon: 75 64 39 231
E-mail: zbigniew.klimek
Lokalizacja: budynek A, pokój nr 14, I piętro
Zakres obowiązków:
- Przygotowywanie projektów procedur i aktualizacja procedur kontroli.
- Nadzorowanie realizacji zadań wykonywanych przez pracowników referatu, w szczególności zadań z zakresu:
- Koordynowanie kontroli, w tym: planowanie, organizowanie i prowadzenie kontroli zgodnie z procedurami i przepisami powszechnie obowiązującymi, we współpracy z pracownikami merytorycznymi.
- Sporządzanie protokołów, opracowywanie zaleceń, wniosków pokontrolnych i przygotowywanie wystąpień pokontrolnych oraz przedstawianie ich do zatwierdzenia Burmistrzowi.
- Sporządzanie i przedstawianie Burmistrzowi rocznych sprawozdań z zakresu przeprowadzonych kontroli.
- Sprawdzanie realizacji zaleceń pokontrolnych.
- Pełnienie funkcji koordynatora kontroli zarządczej, tj. prowadzenie koordynowanie działań dla Urzędu i jednostek podległych w zakresie kontroli zarządczej z uwzględnieniem standardów dla sektora finansów publicznych. Działania podejmowane są dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy, w szczególności do zadań stanowiska należy:
- przygotowanie procedur oraz innych materiałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania kontroli zarządczej,
- monitorowanie skuteczności działania ustalonych systemów kontroli zarządczej,
- sporządzanie informacji o wykonaniu planu realizacji zadań i celów za rok poprzedni oraz wniosków z funkcjonowania kontroli zarządczej, w terminach i formie określonych w przepisach, przygotowywanie propozycji usprawnień w tym zakresie,
- zgłaszanie Burmistrzowi nieprawidłowości i zagrożeń w funkcjonowaniu Urzędu w wyniku przeprowadzonych analiz i zarządzania ryzykiem,
- koordynowanie działań związanych z przeprowadzaniem samooceny,
- koordynacja procesu wyznaczania celów, mierników oraz sprawozdawczości z realizacji celów,
- przechowywanie dokumentacji kontroli zarządczej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- pełnienie funkcji doradczej.
- Pełnienie funkcji Pełnomocnika Burmistrza ds. Ochrony Sygnalistów, realizującego zadania określone w Regulaminie zgłoszeń wewnętrznych i ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii Europejskiej w Urzędzie Miejskim w Kowarach oraz w przepisach powszechnie obowiązujących, a w szczególności:
- przyjmowanie i wstępna analiza zgłoszeń,
- prowadzenie rejestrów zgłoszeń,
- prowadzenie postępowań wyjaśniających zgodnie z procedurą,
- prowadzenie kampanii informacyjnych wśród pracowników Urzędu Miejskiego,
- przygotowywanie projektów i aktualizacja procedur.
- Bieżące przekazywanie do zespołu redakcyjnego BIP informacji publicznych w zakresie merytorycznym swojego stanowiska oraz odpowiedzialność za treść przekazywanych informacji.
- Systematyczne wykonywanie przeglądów informacji z zakresu swojego stanowiska pracy, zamieszczonych w BIP, czuwanie nad ich aktualnością.
- Udzielanie informacji publicznej z zakresu swojego stanowiska pracy.
Wytworzył:
Udostępnił:
Dmochowski Mariusz
(2021-08-06 09:46:40)
Ostatnio zmodyfikował:
Piotr Piwowar
(2024-09-13 13:27:54)