Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Imię i nazwisko: Sylwia Wątroba
Telefon: 75 64 39 226
E-mail: sylwia.watroba
Lokalizacja: budynek B, pokój nr 1, parter
Zakres obowiązków:
- Przyjmowanie zgłoszeń urodzenia oraz zgonu zgodnie z właściwością.
- Rejestrowanie w rejestrze stanu cywilnego urodzeń, małżeństw oraz zgonów zgodnie z właściwością.
- Sporządzanie aktów stanu cywilnego z urzędu oraz na podstawie orzeczeń sądów.
- Przenoszenie do rejestru stanu cywilnego w drodze transkrypcji zagranicznych dokumentów stanu cywilnego oraz odtwarzanie ich treści.
- Rejestracja zdarzeń, które nastąpiły za granicą i nie zostały tam zarejestrowane lub w kraju, w którym nastąpiły, nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego.
- Prowadzenie rejestru uznań ojcostwa.
- Występowanie o nadanie numeru PESEL oraz dokonywanie jego zmiany zgodnie z właściwością.
- Rejestracja danych w rejestrze PESEL.
- Usuwanie niezgodności danych zawartych w rejestrze PESEL oraz powiadamianie właściwych organów o konieczności ich usunięcia.
- Dokonywanie zameldowania zgodnie z właściwością.
- Dołączanie do aktów stanu cywilnego wzmianek dodatkowych m. in. na podstawie prawomocnych orzeczeń sądowych, ostatecznych decyzji administracyjnych oraz decyzji administracyjnych o zmianie imienia lub nazwiska, protokołów sporządzanych przez kierowników urzędów stanu cywilnego albo konsulów, odpisów zagranicznych dokumentów stanu cywilnego lub innych dokumentów pochodzących od organów obcego państwa, niewymagających uznania.
- Zamieszczanie przy aktach stanu cywilnego informacji o innych aktach stanu cywilnego oraz informacji wpływających na stan cywilny.
- Gromadzenie dokumentów stanowiących akta zbiorowe aktów stanu cywilnego oraz wydawanie ich – we właściwej formie - uprawnionym instytucjom lub osobom.
- Dokonywanie sprostowań, uzupełnień lub unieważnień błędnie zarejestrowanych w systemie aktów stanu cywilnego.
- Unieważnianie wzmianek dodatkowych dołączonych do niewłaściwych aktów stanu cywilnego oraz błędnie sporządzonych z przyczyn technicznych lub w wyniku niewłaściwego zastosowania funkcjonalności rejestru stanu cywilnego.
- Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego.
- Wydawanie zaświadczeń: m. in. stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa lub możność zawarcia związku małżeńskiego zgodnie z polskim prawem, o stanie cywilnym, o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby, potwierdzających uznanie ojcostwa.
- Przyjmowanie oświadczeń: m. in. koniecznych do uznania ojcostwa, o zmianie nazwiska pierwszego dziecka małżonków lub o nazwiskach dzieci, jeśli nie zostało wcześniej wskazane, o noszeniu przez dziecko nazwiska, jakie nosi albo nosiłoby wspólne dziecko małżonków, o zmianie imienia lub imion dziecka w terminie 6 miesięcy od dnia sporządzenia aktu urodzenia, o wstąpieniu w związek małżeński, o nazwiskach noszonych po zawarciu związku małżeńskiego, o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego.
- Wydawanie decyzji administracyjnych o odmowie: m. in. dokonania czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego, transkrypcji zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, odtworzeniu jego treści, rejestracji zdarzenia, które nastąpiło za granicą i nie zostało tam zarejestrowane lub w kraju, w którym nastąpiło, nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, przyjęcia oświadczenia o wyborze imienia lub imion dziecka, o zmienia imienia lub nazwiska.
- Przenoszenie aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego.
- Wykonywanie innych służbowych poleceń przełożonego.
Podmiot udostępniający: | Urząd Miejski w Kowarach |
---|---|
Odpowiedzialny za treść: | Mariusz Dmochowski |
Wytworzył: | Aniela Woźniak |
Opublikował w BIP: | Mariusz Dmochowski |
Data opublikowania: | 04.11.2024 12:30 |
Liczba wyświetleń: | 0 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.