Stanowisko ds. kontroli podatkowej
Imię i nazwisko: Andrzej Hamziuk
Telefon: (75) 64 39 224
E-mail: andrzej.hamziuk
Lokalizacja:budynek B, pokój nr 32b, II piętro
Zakres obowiązków:
- Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych z zakresu wykonywanych czynności.
- Zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych w związku z wykonywaniem czynności służbowych.
- Sprawdzenie wywiązywania się podatników z obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego:
- kontrola powszechności i prawidłowości opodatkowania,
- kontrola zgodności informacji zawartych w deklaracjach (informacjach) ze stanem faktycznym.
- Dokonywanie analizy i wyznaczanie planów do kontroli podmioty i przedmioty opodatkowania. Prowadzenie kontroli podatkowej zgodnie z przepisami Działu VI ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa oraz rozdziału 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r.Prawo Przedsiębiorców".
- Prowadzenie kontroli podatkowej zgodnie z planem kontroli na dany rok podatkowy ustalanym wraz ze Skarbnikiem Miasta i zatwierdzonym przez Burmistrza Miasta Kowary.
- Kontrola wywiązywania się podatników z obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego.
- Sporządzanie sprawozdań i wniosków z przeprowadzonych kontroli podatkowych Burmistrzowi Miasta.
- Prowadzenie kontroli podatkowej poza planem kontroli w uzasadnionych przypadkach.
- Opracowywanie wniosków o wszczęcie postępowania w sprawach o przestępstwa i wykroczenia skarbowe ujawnione w toku kontroli podatkowych.
- Tworzenie i stała aktualizacja bazy danych Systemu Naliczania Opłat za Użytkowanie Wieczyste Gruntów EGW+ przeznaczonego do naliczania opłat za użytkowanie wieczyste gruntów, tworzenia i drukowania decyzji dotyczących opłat rocznych oraz do prowadzenia wieloletniego archiwum.
- Przyjmowanie, analiza i weryfikacja zaświadczeń o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności, zaświadczeń o wniesieniu opłaty jednorazowej z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
- Prowadzenie analitycznej ewidencji księgowej opłat za wieczyste użytkowanie gruntów, opłaty przekształceniowej, jednorazowej opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w systemach finansowo- księgowych EGW+ i WIP+ w zakresie:
- ewidencja dochodów: przypisy, odpisy, wpłaty, zwroty dotyczące opłat,
- comiesięczne uzgadnianie dochodów z tytułu opłat,
- comiesięczne uzgadnianie kont ewidencyjnych EGW+.
- Przygotowywanie informacji do sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych w zakresie EGW+ w tym:
- przygotowywanie informacji do sprawozdań Rb-27S,
- przygotowywanie informacji do sprawozdania Rb-N i innych.
- Monitorowanie terminu płatności należnych opłat, windykacja dochodów z tytułu opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów, opłaty przekształceniowej:
- wzywanie zalegających do zapłaty zaległości poprzez systematyczne wysyłanie wezwań do zapłaty,
- wszczynanie i prowadzenie wobec zalegających administracyjnego postępowania egzekucyjnego,
- współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie prowadzonej egzekucji administracyjnej.
- Przygotowywanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań i informacji dotyczących opłat za wieczyste użytkowanie gruntów, opłaty przekształceniowej, jednorazowej opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego.
- Współpraca z właściwymi rzeczowo wydziałami Urzędu w zakresie realizowanych zadań.
- Systematyczne przekazywanie do zespołu redakcyjnego BIP informacji publicznych w zakresie merytorycznym swojego stanowiska oraz odpowiedzialność za treść przekazywanych informacji.
- Systematyczne wykonywanie przeglądów informacji zamieszczonych w BIP, czuwanie nad ich aktualnością.
- Zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej na swoim stanowisku pracy.
- Wykonywanie innych poleceń przełożonych związanych z właściwym wykonywaniem obowiązków należących do Wydziału Finansowego.
- Archiwizowanie i przechowywanie dokumentacji księgowej związanej ze stanowiskiem pracy.
- Przestrzeganie obowiązujących przepisów prawnych.
- Stale podnoszenie kwalifikacji zawodowych oraz bieżące śledzenie zmian przepisów prawnych dotyczących realizacji powierzonego zakresu obowiązków.
- Podejmowanie inicjatywy, co do wydania niezbędnych zarządzeń i decyzji należących do zakresu działania na danym stanowisku pracy, przygotowywanie projektów stosownych zarządzeń, decyzji.
- Przestrzeganie przepisów kodeksu pracy, BHP, ppoż oraz regulaminu pracy Urzędu Miejskiego w Kowarach.
Podmiot udostępniający: | Urząd Miejski w Kowarach |
---|---|
Odpowiedzialny za treść: | Mariusz Dmochowski |
Wytworzył: | Agata Młodawska |
Opublikował w BIP: | Mariusz Dmochowski |
Data opublikowania: | 04.11.2024 13:54 |
Ostatnio zaktualizował: | Mariusz Dmochowski |
Data ostatniej aktualizacji: | 03.03.2025 13:04 |
Liczba wyświetleń: | 5 |