stanowisko ds. kontroli i kontroli zarządczej
Imię i nazwisko: Zbigniew Klimek
Telefon: 75 64 39 231
E-mail: zbigniew.klimek
Lokalizacja: Budynek "B", pokój nr 25
Zakres obowiązków:
1. Przygotowywanie projektów procedur i aktualizacja procedur kontroli;
2. Koordynowanie kontroli, w tym: planowanie, organizowanie i prowadzenie kontroli zgodnie z procedurami i przepisami powszechnie obowiązującymi, we współpracy z pracownikami merytorycznymi;
3. Sporządzanie protokołów, opracowywanie zaleceń, wniosków pokontrolnych i przygotowywanie wystąpień pokontrolnych oraz przedstawianie ich do zatwierdzenia Burmistrzowi;
4. Sporządzanie i przedstawianie Burmistrzowi rocznych sprawozdań z zakresu przeprowadzonych kontroli;
5. Sprawdzanie realizacji zaleceń pokontrolnych;
6. Pełnienie funkcji koordynatora kontroli zarządczej, tj. prowadzenie koordynowanie działań dla Urzędu i jednostek podległych w zakresie kontroli zarządczej z uwzględnieniem standardów dla sektora finansów publicznych. Działania podejmowane są dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy, w szczególności do zadań stanowiska należy:
-
przygotowanie procedur oraz innych materiałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania kontroli zarządczej;
-
monitorowanie skuteczności działania ustalonych systemów kontroli zarządczej;
-
sporządzanie informacji o wykonaniu planu realizacji zadań i celów za rok poprzedni oraz wniosków z funkcjonowania kontroli zarządczej, w terminach i formie określonych w przepisach, przygotowywanie propozycji usprawnień w tym zakresie;
-
zgłaszanie Burmistrzowi nieprawidłowości i zagrożeń w funkcjonowaniu Urzędu w wyniku przeprowadzonych analiz i zarządzania ryzykiem;
-
koordynowanie działań związanych z przeprowadzaniem samooceny;
-
koordynacja procesu wyznaczania celów, mierników oraz sprawozdawczości z realizacji celów;
-
przechowywanie dokumentacji kontroli zarządczej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
-
pełnienie funkcji doradczej;
7. Pełnienie funkcji Pełnomocnika Burmistrza ds. Ochrony Sygnalistów, realizującego zadania określone w Regulaminie zgłoszeń wewnętrznych i ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii Europejskiej w Urzędzie Miejskim w Kowarach oraz w przepisach powszechnie obowiązujących, a w szczególności :
- przyjmowanie i wstępna analiza zgłoszeń,
- prowadzenie rejestrów zgłoszeń,
- prowadzenie postępowań wyjaśniających zgodnie z procedurą,
- prowadzenie kampanii informacyjnych wśród pracowników Urzędu Miejskiego,
- przygotowywanie projektów i aktualizacja procedur.
8. Bieżące przekazywanie do zespołu redakcyjnego BIP informacji publicznych w zakresie merytorycznym swojego stanowiska oraz odpowiedzialność za treść przekazywanych informacji;
9. Systematyczne wykonywanie przeglądów informacji z zakresu swojego stanowiska pracy, zamieszczonych w BIP, czuwanie nad ich aktualnością;
10. Udzielanie informacji publicznej z zakresu swojego stanowiska pracy;